1. Home
  2. Vragen
  3. Beheerders

Beheerders

Hoe geef ik mijn medewerkers uitleg over de e-learning van Augeo academy?

Augeo academy heeft voor het implementeren van de cursussen binnen een organisatie een handleiding voor organisatiebeheerders ontwikkeld. Hierin wordt stap voor stap omschreven hoe je e-learning binnen jouw organisatie kunt implementeren. Er is ook een aparte handleiding voor clusterbeheerders.

De belangrijkste stappen worden ook toegelicht in onze instructievideo voor beheerders. De leeromgeving voor cursisten wordt in deze video kort toegelicht.

Hoe informeer ik mijn medewerkers over de uitnodigingsmail die ze gaan krijgen?

De organisatiebeheerder meld aan alle medewerkers die de scholing gaan volgen, dat zij binnen een afzienbare periode een uitnodiging ontvangen. Het is goed daarbij het volgende op te nemen in je bericht:

- Licht kort toe waarom het belangrijk is dat je collega's de scholing volgen.

- Vermeld je medewerkers dat zij, indien toepasselijk, accreditatiepunten kunnen ontvangen voor het volgen van de scholing

- Enthousiasmeer door te linken naar de demo van de leeronderdelen en ons Augeo magazine, het online tijdschrift over veilig opgroeien.

- Voeg de handleiding voor gebruikers of een link naar onze instructievideo voor cursisten aan je bericht toe. Hierin wordt stap voor stap uitgelegd hoe gebruikers (voor het eerst) kunnen inloggen en in hun leeromgeving kunnen werken.

- Wijs je medewerkers op onze helpdesk. Deze is elke werkdag van 08.30 en 12.00 uur telefonisch bereikbaar op 0343-536050 en per e-mail op helpdesk@augeoacademy.nl.


Waarom is het e-mailadres van mijn medewerker al bekend in jullie systeem?

Je hebt jouw medewerker willen toevoegen als cursist op onze website. Je krijgt de melding dat het e-mailadres al bekend is in een andere rol in ons systeem. Het kan namelijk zijn dat de medewerker op dit moment al een cursus bij ons volgt of heeft gevolgd. Dit kan via een andere organisatie of door het zelf te hebben aangeschaft. 

Je kunt dan vragen aan je medewerker of er een ander e-mailadres is waarop hij of zij de scholing wilt volgen. Je kan ook altijd even contact met onze helpdesk opnemen. Wij kunnen dan kijken naar een passende oplossing.

Wat gebeurt er met de voortgangsrapportages wanneer mijn lidmaatschap afloopt?

Na afloop van het lidmaatschap is het niet meer mogelijk voortgangsrapportages uit te draaien. Je kunt na de lidmaatschapsperiode niets meer terugvinden over de scholing die gevolgd is. Je krijgt voordat het lidmaatschap afloopt geen overzicht dat dienst doet als bewijs dat je medewerkers daadwerkelijk aan scholing hebben gedaan en welke medewerkers zijn geschoold. Voor het moment dat het lidmaatschap verloopt kun je voortgangsrapportages zelf downloaden van de website.

Wat zijn de technische voorwaarden om op mijn computer de online scholing te kunnen volgen?

De scholing van Augeo academy kan op ieder gewenst moment en op elke plaats gevolgd worden. Om de scholing van Augeo academy optimaal te laten werken heb je wel een PC met geluid en internetverbinding nodig. Daarnaast zijn er de volgende systeemeisen:

- Internet verbinding: zorg voor voldoende internetsnelheid. Mocht de snelheid draadloos niet hoog genoeg zijn, zorg dan voor een bedrade verbinding.
- Schermresolutie: minimaal 1024 x 768
- Besturingssysteem: Windows 7 of 8
- Browser: Internet Explorer 11.x of hoger, Chrome of FireFox. Augeo academy ontwikkelt de e-learning modules voor deze browsers, ervan uitgaande dat javascript aanstaat en de cookies altijd geaccepteerd worden.
- Plugins: Als een plugin nodig is om een gedeelte van de inhoud te bekijken of te beluisteren zal automatisch, zonder dat je het merkt, worden gecontroleerd of je beschikt over de juiste plugin. Je krijgt hierover een melding en een oplossing aangereikt indien dit niet het geval is.

Wat kan ik doen als een cursist zelf ervaring heeft met huiselijk geweld?

Huiselijk geweld komt vaak voor. Bovendien is het een indringend onderwerp, dat veel kan losmaken. Het volgen van de cursus kan daarom best confronterend zijn voor medewerkers. Misschien zijn medewerkers zelf mishandeld als kind of zitten zelf in een situatie die niet veilig is. Ook kan het zijn dat medewerkers zich realiseren dat zij zelf wel eens grenzen van een ander overschrijden: als opvoeder, als partner of als mantelzorger. Aandacht voor eigen ervaringen van medewerkers is dus essentieel. Het is belangrijk dat medewerkers niet alleen blijven rondlopen met hun vragen of emoties. Zij moeten weten bij wie zij binnen de organisatie hierover kunnen praten. Dat kan bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon zijn of een leidinggevende.

Daarnaast zijn er organisaties waar medewerkers naar verwezen kunnen worden. Bij organisaties als Sensoor en Korrelatie kunnen mensen anoniem praten over wat het thema met hen doet. Sensoor kan je bijvoorbeeld dag en nacht bellen via 0900 - 07670900 - 0767. Ook is het mogelijk om met een vrijwilliger van Sensoor te chatten of te mailen. Meer informatie vind je op hun website www.sensoor.nl. Je kunt ook op kantoortijden terecht bij Korrelatie via 0900 - 14500900 - 1450. Op hun website vind je meer informatie over verschillende thema's: www.korrelatie.nl.

Als een medewerker te maken heeft met actueel huiselijk geweld, kan hij of zij ook contact opnemen met Veilig Thuis. Zij geven informatie en advies en kunnen doorverwijzen naar een hulpverlener. Een overzicht van deze organisaties is te vinden op de website www.vooreenveiligthuis.nl/veilig-thuis.