1. Vragen
  2. Gebruikers

Gebruikers

Ik heb zelf scholing gekocht. Hoe lang is mijn activeringscode geldig?

Als je via de cursus catalogus scholing koopt, ontvang je een activeringscode om de scholing te starten. Deze code is een jaar geldig. De scholing is tot een jaar na activering geldig.

Hoe bestel ik meerdere losse cursussen voor meerdere cursisten?

Via de catalogus kun je losse cursussen bestellen. Vul op de pagina “Winkelwagen” het aantal cursussen in en volg de stappen van de bestelprocedure. Na ontvangst van de betaling ontvang je activeringscodes. Je stuurt iedere cursist een activeringscode. Met deze activeringscode kan de cursist de cursus starten door de activeringscode in te vullen bij het tabblad Cursusoverzicht in het eigen account. Als de cursist nog geen account heeft, dient de cursist eerst een account aan te maken.

Ik volg scholing via mijn organisatie. Hoe log ik in?

Hier leggen we uit hoe je inlogt met een account dat jouw organisatie voor je heeft aangemaakt. De eerste keer inloggen werkt anders dan de daaropvolgende keren.

De eerste keer inloggen
Jouw organisatie maakt een account voor je aan in de leeromgeving van Augeo Academy. Hierna ontvang jij een email met jouw inloggegevens. Klik in het bericht op ‘Klik hier’ en log vervolgens in met jouw emailadres en het opgegeven wachtwoord (Tip: kopieer het wachtwoord uit de email, let hierbij op, dat je geen extra spatie mee kopieert). Na het inloggen kom je op jouw persoonlijke pagina terecht. Na de eerste keer inloggen wordt gevraagd om direct het wachtwoord te wijzigen. Kies vervolgens een veilig wachtwoord waarmee jij voortaan kan inloggen. Vul tot slot alle ontbrekende  profielgegevens aan. Als je alle gegevens hebt ingevuld klik je op de knop ‘Opslaan’.


De tweede en daarop volgende keren inloggen
Als je al een keer hebt ingelogd kun je alle volgende keren direct inloggen op www.augeo.nl door in het grijze menu bovenin het scherm te klikken op inloggen. Je komt dan op de inlogpagina waar je inlogt met je e-mailadres en wachtwoord, of eventueel een nieuw wachtwoord kunt aanvragen. Nadat je hebt ingelogd kun je direct aan de slag in je leeromgeving.

Handleiding
Bekijk onze gebruikershandleiding en doorloop moeiteloos de cursussen van Augeo Academy.

De activeringscode werkt niet

Kopieer en plak de activeringscode in het invoerveld. Dit in plaats van overtypen. Sommige tekens zijn op het beeldscherm namelijk niet goed te onderscheiden. Bijvoorbeeld het cijfer 0 en de hoofdletter O. Krijg je de melding "cursus al in bezit"? Neem dan contact op met de helpdesk.

Hoe bestel ik een losse cursus?

Voor een losse cursus adviseren we je naar onze catalogus te gaan. Op de cursuspagina van de gewenste cursus vind je een bestelknop om het bestelproces te starten.

Hoe lang is een cursus geldig

De cursus via een lidmaatschap van je organisatie kan gemaakt worden zolang het lidmaatschap loopt. De activeringscode is een jaar na ontvangst geldig. Als de cursus gestart is heb je als cursist een jaar de tijd de cursus af te ronden. Gratis cursussen zijn geldig 1 jaar na plaatsing in het account. Scholingsonderdelen voor docenten in het beroepsonderwijs zijn 4 jaar geldig.

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

Het emailadres kun je wijzigen in je account. Ga naar het tabblad Mijn gegevens. Kies bovenaan voor "Emailadres wijzigen".

Ik blijf de melding "Profiel incompleet" zien

Check of alle verplichte velden (*) zijn ingevuld. Klik opnieuw op "Akkoord met voorwaarden".

Ik heb de toets niet gehaald, kan ik de toets nog een keer maken?

Ja, je hebt eenmalig een herkansing. Als de herkansing ook niet gehaald wordt, neem dan contact op met je organisatie. Je organisatie kan een schriftelijk verzoek sturen naar helpdesk@augeo.nl om de cursus te resetten.

Ik heb geen e-mail ontvangen?

De email kan terechtkomen in de map Ongewenste email. Check daarom deze map. Let op: email in deze map wordt na een bepaalde periode automatisch verwijderd. Dit kun je checken bij je instellingen. Als je de e-mail niet kunt vinden, neem contact op met de helpdesk.

Ik krijg de melding "cursus al in bezit"

Er staat een cursus met dezelfde naam in je account. Uit veiligheidsoverwegingen kan de cursus niet overschreven worden: de informatie wordt dan definitief verwijderd. Download eventueel het bewijs van deelname en neem contact op met de helpdesk.

Ik krijg Error-meldingen

Dit kan te maken hebben met een minder stabiele wifi-verbinding. Sluit de cursus af en start de cursus (eventueel op een ander moment) weer op. Error-meldingen kun je ook krijgen als je andere knoppen gebruikt (zoals de pijltjes van het internetprogramma of de pijltjes op je toetsenbord) om naar de volgende pagina te gaan dan de verder-knop rechtsonder in de cursus. Sluit de cursus af en start de cursus opnieuw op. Zie de korte video-instructie aan het begin van de cursus.

Ik zie de knop om verder te gaan naar de volgende pagina niet

Hier kunnen meerdere oorzaken voor zijn. De verder-knop wordt in ieder geval pas actief nadat je een vraag volledig hebt beantwoord. Een vraag kan uit meerdere onderdelen bestaan. Controleer dus eerst of alles beantwoord is. Een andere oorzaak kan een bug in Google Chrome zijn: de verder-knop rechtsonder is niet zichtbaar. Vergroot je beeldscherm totdat de verder-knop rechtsonder zichtbaar wordt. Klik daarvoor rechtsboven in jouw Chrome browser op de 3 puntjes. In het menu dat nu uitklapt staat in het midden “Zoom” met de mogelijkheid om dit aan te passen. Je kunt de cursus ook starten met een ander internetprogramma (browser), bijv. Edge, Mozilla Firefox of Safari.

Kan ik de cursus maken met de mobiele telefoon

Voor het optimaal functioneren kan de cursus het beste gevolgd worden op de PC, laptop of tablet.

Kan ik een factuur op naam van mijn organisatie krijgen?

Ja, dit is mogelijk. Kies dan bij het bestellen bij stap 2. Je gegevens voor een BTW-factuur en vul de gegevens van je organisatie in.

Mijn organisatie heeft mij aangemeld voor een cursus, maar ik heb geen inloggegevens ontvangen?

Neem contact op met je organisatie om na te vragen of je bent aangemeld en met welk emailadres. Mogelijk is de email met inloggegevens in de Ongewenste email terecht gekomen. Omdat je organisatie je heeft aangemeld, is je emailadres bij ons bekend: bij het inloggen kun je via "Wachtwoord vergeten?" een nieuw wachtwoord aanvragen.

Ik heb een ongeldig emailadres en/of wachtwoord?

Vaak gaat het om het wachtwoord. Het beste is om het wachtwoord te kopiëren en te plakken in het invoerveld. Dit in plaats van overtypen. Sommige tekens zijn op het beeldscherm namelijk niet goed te onderscheiden. Bijvoorbeeld het cijfer 0 en de hoofdletter O.

Via "Wachtwoord vergeten?" bij het Inloggen kun je een nieuw wachtwoord aanvragen.

Waar vind ik mijn scholing?

Jouw scholingsonderdelen vind je in je leeromgeving bij het tabblad Cursusoverzicht. Klik op de groene balk met de cursusnaam om de cursus te starten. Afgeronde onderdelen herken je aan een gevuld (wit) rondje.

Wat is een registratienummer?

Het registratienummer is het nummer waarmee je bent ingeschreven bij een (kwaliteits)register waarbij je eventueel bent aangesloten. Het is een persoonlijk nummer van jouzelf, als dat van toepassing is. Als er geen registratienummer bij jou bekend is, dan is het niet van toepassing. Klik dan op "Nee" en ga verder met het invullen van je gegevens.