1. Actueel
  2. Sportieve veerkrachtweek voor professionals

Sportieve veerkrachtweek voor professionals

In aanloop naar de Olympische Spelen organiseert Augeo Foundation de Sportieve veerkrachtweek. In vijf dagen belichten we vijf elementen die veerkracht kunnen versterken. Doe jij mee? Je krijgt dan inspiratie en informatie waarmee je in je werk met kinderen kan bijdragen aan het versterken van hun veerkracht. 

Soms maken kinderen zulke ingrijpende gebeurtenissen mee, dat ze daar ernstige gevolgen van ondervinden. Maar er zijn ook factoren en ervaringen van het kind die de veerkracht kunnen versterken en bescherming bieden tegen de negatieve gevolgen. Wil je daar meer over weten? Van 24 tot en met 28 juni, dus in aanloop naar de Olympische Spelen, belichten we iedere dag een beschermende factor die veerkracht kan versterken. Je krijgt informatie en inspiratie in de vorm van tips, interviews met sporters, oefeningen, artikelen en nog veel meer. Je leest over atleten, boksers en tennissers, over wedstrijden en trainingsschema’s, over winnen en verliezen. En bij dit alles maken we een praktische vertaalslag zodat jij als professional er wat aan hebt in je werk met kinderen en hun ouders.

Hoe doe je mee?

Op ons LinkedIn-kanaal plaatsen we in die Sportieve veerkrachtweek iedere dag een bericht met inspiratie en informatie. Dus, wil je niets missen, volg dan ons dan op LinkedIn (en zet je notificaties aan).


Geen LinkedIn? Geen nood, de informatie komt ook op onze website te staan.

Welke factoren kunnen helpen bij het versterken van veerkrachtig functioneren?

Tien beschermende factoren tegen negatieve gevolgen van ingrijpende ervaringen:

  1. Onvoorwaardelijke liefde van ouder/verzorger
  2. Een beste vriend(in) hebben
  3. Vrijwilligerswerk of op een andere manier bijdragen aan de gemeenschap
  4. Onderdeel zijn van een (sociale) groep
  5. Een steunfiguur/vertrouwenspersoon hebben buiten het gezin
  6. Wonen in een schoon en veilig thuis met voldoende eten
  7. Het volgen van goed onderwijs
  8. Een hobby hebben
  9. Fysiek actief zijn en/of een sport beoefenen
  10. Structuur en routine hebben.


In de Sportieve Veerkracht-week geven we informatie en inspiratie over 5 van deze factoren. Volg ons LinkedIn-kanaal om niets te missen.